fallback

Австрия иска гръцката железница, но само като подарък

Според изпълнителния директор на ÖBB Кристиян Керн австрийският жп превозвач не би платил нищо за гръцката TrainOSE

12:56 | 28.07.15 г. 38
Автор - снимка
Създател

Австрийските федерални железници (ÖBB) имат интерес към придобиване на гръцката държавна железница TrainOSE. Австрийският концерн обаче не желае да плати пари за сделката, пояснява директорът на ÖBB Кристиян Керн в интервю за списание местното списание Trend. „Ние ще прегледаме компанията. Но, познавайки добре гръцката железница, с почуда гледам на стойността, която искат (властите в Гърция, б. ред.) да постигнат", казва Керн. „Ако погледнем сериозно към гръцката железница, бих изключил напълно да платим положителна покупна цена", казва мениджърът.

Гърция трябва да набере 50 млрд. евро през следващите години чрез приватизация на активи държавна собственост. Това поне е един от ангажиментите, който силно задлъжнялата страна обеща на другите страни от еврозоната като предпоставка за мостовия кредит, с който страната трябва да изкара, докато се сключи новото споразумение за помощна програма. Експерти обаче смятат, че сумата е напълно илюзорна.

Гръцката държавна железница е един от централните обекти за приватизация, с който правителството на Алексис Ципрас възнамерява да генерира приходи. В списъка за т. нар. предварителни действия  ("prior actions") TrainOSE е изрично спомената.

И предишното правителство се опитваше да осъществи продажбата на жп компанията. По онова време за възможна цена се спрягаше сумата от 200 милиона евро. Въпреки това обаче при идването си на власт през януари правителството на СИРИЗА замрази проекта за приватизацията на TrainOSE.

Все още не е ясна дори приблизителната действителна стойност на концерна. От една страна, след една оздравителна програма през 2013 г., TrainOSE отново отчете печалба, но от друга страна един нов собственик би трябвало да инвестира значителни суми, защото жп мрежата на страната е много стара.

Според изследване на Европейската комисия само 17% от жп линиите в Гърция са електрифицирани, докато средностатистическото равнище в ЕС възлиза на 54%. В България например нивото на електрификация към 2009 г. възлиза на около 60% от общата дължина на мрежата.

Всичко по темата - тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:31 | 14.09.22 г.
fallback